Haal het meeste uit de carrousel met aanbiedingen van Google Zoeken door pagina’s met deals te maken voor meer verkoopevenementen en deze praktische tips te volgen.

Maak dealpagina’s voor al je evenementen

Er zijn nu elke dag meer dan een miljard winkelsessies op Google en er is een enorme toename van de interesse voor Black Friday- en Cyber ​​Monday-deals op Google tijdens de feestdagen.

Sinds vorig jaar is Google doorgegaan met het verfijnen en verbeteren van de carrousel met deals, waarbij zij het gebruik ervan hebben uitgebreid naar andere populaire verkoopevenementen zoals Labor Day en Memorial Day-verkopen.

Maak pagina’s voor elk van uw verkoopevenementen om het meeste uit de dealscarrousel te halen. De carrousel met deals is momenteel beperkt tot de VS en operationeel voor beperkte verkoopevenementen.

Volg deze best practices voor pagina’s met deals

Vorig jaar heeft Google Zoeken best practices gedeeld voor Black Friday- en Cyber ​​Monday-pagina’s . Dit advies omvatte:

  • Maak speciale pagina’s voor Black Friday en Cyber ​​Monday
  • Elk jaar dezelfde URL opnieuw gebruiken
  • Maak uw pagina’s vroeg zodat Google ze kan indexeren
  • Volg de standaard best practices voor SEO
  • Link naar de verkooppagina vanaf uw startpagina
  • Voeg een afbeelding van hoge kwaliteit toe

Op basis van ervaringen van vorig jaar bevelen zij nu de volgende best practices aan, zodat u kopers beter kunt bereiken via de dealscarrousel.

  • Maak een speciale pagina voor elk promotie-evenement. We moedigen je aan om dealpagina’s te maken voor alle speciale promotionele evenementen, niet alleen voor Black Friday en Cyber ​​Monday.
  • Neem de evenementbeschrijving op in de paginatitel, zoals ‘Black Friday 2021-deals’. De paginatitel wordt vaak verwerkt in de tekst die wordt weergegeven in de dealscarrousel.
  • Voeg een afbeelding toe die relevant is voor de verkoop. Voeg een prominente afbeelding toe die kopers helpt uw ​​aanbod te begrijpen. Toon bijvoorbeeld producten die in de uitverkoop zijn of voeg bannertekst toe om speciale aanbiedingen of kortingen te benadrukken. Hoewel Google bannertekst in afbeeldingen over het algemeen ontmoedigt, kan tekst in afbeeldingen helpen op pagina’s met aanbiedingen. Elke tekst in een afbeelding moet worden weerspiegeld in de tekstuele inhoud op de pagina en in een geschikt alt-tekstkenmerk . Om bijsnijden in de carrousel met aanbiedingen te minimaliseren, raden we aan dat de beeldverhouding van de afbeelding tussen 4:3 en 3:4 ligt.
  • Zet tekst die de gebeurtenis beschrijft in de pagina-inhoud. Dit kan Google helpen de pagina correct te identificeren als relevant voor een specifieke verkoop.
  • Als je op de dag van het evenement verkoopgegevens onthult , voeg dan van tevoren algemene informatie over het evenement toe zodat Google kan begrijpen dat de pagina relevant is, en vraag Google vervolgens om je pagina opnieuw te crawlen nadat deze is bijgewerkt om de kans te vergroten dat je bijgewerkte inhoud wordt op tijd geïndexeerd.

Als je vragen hebt, neem dan contact op met de experts op het Helpforum of stuur een reactie via Twitter .

Bron: Google Zoeken – geplaatst door Alan Kent , Zoekrelaties.