Moderne linkbuilding

Om de positie van een website te verbeteren in de zoekmachines zoals Google kun je gebruik maken van linkbuildingtechnieken. Linkbuilding houdt in dat je de URL van jouw website plaatst of laat plaatsen op andere websites. Je verzamelt dus links / verwijzingen naar jouw website.

Voorheen maakte het niet uit waar de links stonden, alles telde mee voor betere resultaten. Tegenwoordig is dat wel anders en kan je juist schade aanrichten als je linkbuilding niet professioneel uitvoert. Er wordt door Google namelijk onderscheid gemaakt tussen kwalitatieve en kwantitatieve linkbuilding.

Kwalitatieve en kwantitatieve linkbuilding

Voordat Google de “penalty” in het leven riep, was het eenvoudig om grote aantallen links naar je website te genereren. Hier heeft Google gelukkig een stokje voor gestoken. Dankzij deze inmiddels ouderwetse techniek, kwamen er namelijk veelvuldig slechte websites bovenaan te staan in de zoekresultaten.

Websites die geen kwaliteit leverde aan het internet en die niet paste bij de zoekresultaten van de internetgebruiker. Deze techniek noemen we kwantitatieve linkbuilding en brengt vandaag de dag meer schade aan dan resultaat.

Doordat je veel links in één keer plaatst vanuit niet gerelateerde websites, krijg je namelijk een penalty van Google. Dat betekend dat je website gedurende een langere periode helemaal niet meer vindbaar is in de zoekmachines!

Linkbuilding uitbesteden of zelf doen?

Hoger in Google

Nog steeds is linkbuilding een veel gebruikte techniek om een website hoger in Google te laten scoren. Maar nu wordt er alleen gebruik gemaakt van kwalitatieve links. Kwalitatieve links verzamel je door je website URL te vermelden op gerelateerde pagina’s. Pagina’s met hetzelfde soort onderwerp.

Hierdoor heb je naast de onzichtbare check die Google doet om je website naar boven of beneden te schuiven in de zoekmachines, direct ook meer kans op bezoekers. Bezoekers die geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product en klikken op de link die verwijst naar jouw website. Deze moderne linkbuildingtechniek werkt nog steeds, en zal blijven werken. Omdat het genereren van goede links op een eerlijke manier gebeurd. Een manier die daadwerkelijk de zoekresultaten op het internet verbeterd.

Hoe verzamel ik kwalitatieve links naar mijn website?

Het verkrijgen van linkjes naar je eigen website neemt vaak nogal wat tijd in beslag. Je kunt links genereren op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het plaatsen van  blogberichten en artikelen met daarin een linkvermelding naar jouw website.

Daarnaast kun je jouw website aanmelden bij trefwoordrelevante webgidsen, pagina’s en websites. Echter dien je voor ieder linkje opnieuw contact te zoeken met de eigenaar van de gerelateerde website.

Om je zoektocht naar goede en relevante websites, weblogs en pagina’s makkelijker en sneller te maken, kun je deze klus uitbesteden. Interwens verzorgt moderne kwalitatieve linkbuilding.

Linkbuilding uitbesteden

Een sterk linkbuildingprofiel is essentieel voor de vindbaarheid van een website. Door linkbuilding activiteiten wordt de domain authority versterkt en scoort de website hoger in zoekmachines zoals Google.

Linkbuilding is dus een zeer belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Wil je zelf niet aan linkbuilding doen omdat je er geen tijd voor hebt of omdat je niet weet hoe je dit moet doen? Dan is de linkbuilding uitbesteden een slimme zet!

Wat houdt linkbuilding in?

Het opbouwen van een sterk linkbuildingprofiel bestaat uit twee verschillende gedeeltes. Je hebt namelijk interne en de externe linkbuilding, hier dadelijk meer over. Ga je de linkbuilding voor jouw website zelf verzorgen? Let er dan op dat je kwalitatief goede links verzamelt. Doe je dit niet, dan heb je kans dat je website niet stijgt in de zoekresultaten van de zoekmachines maar juist enorm daalt. Weet je niet zeker of je het goed doet? De linkbuilding uitbesteden aan een marketingbureau dat hierin gespecialiseerd is, is dan een beter idee.

Interne linkbuilding

Interne linkbuilding gebeurt op de website zelf. Een potentiële klant die jouw website bezoekt moet eenvoudig door de pagina’s van je website kunnen surfen en precies vinden wat hij of zij zoekt. Dit bevordert natuurlijk de omzet die een website genereert.

Door de afzonderlijke pagina’s van je website met elkaar te verbinden door middel van interne links ontstaat er een soort spinnenweb. Het zoeken naar de juiste informatie, of producten wordt voor jouw klanten vele malen makkelijker hierdoor. Daarnaast kun je op deze manier de belangrijkste pagina van je website meer waarde toekennen.

Externe linkbuilding

Externe linkbuilding, is het verzamelen van links op andere website. Deze links laat je verwijzen naar één van de pagina’s op jouw eigen website en je neemt daarbij vaak een zoekwoord als anchor tekst mee. Vooral dit gedeelte van de marketing kost enorm veel tijd, je hebt immers een groot aantal websites nodig die willen meewerken aan de promotie van jouw website.

Helaas wordt om deze redenen dit gedeelte vaak overgeslagen. Een gemiste kans denken wij bij Interwens. Daarom bieden wij aan om de linkbuilding voor jou te verzorgen. Linkbuilding uitbesteden is niet duur maar levert wel enorm veel resultaat op.